Aizraujoši
ir doties uz escape room, quest room jeb izlaušanās istabām. Tā ir spēle, kuras
laikā 2-4 cilvēku komandu ieslēdz istabā un, meklējot apslēptas atslēgas,
pavedienus un norādes, jācenšas tikt ārā. Manā skatījumā tieši tas notiek
Onkoloģijas Centra uzņemšanā. Gluži kā izlaušanās spēļu reklāmās saka – “Tev Ir
Apnikušas Ierastās Izklaides? Vēlies Kaut Ko Pamainīt? Mūsdienu Varoņu
Izklaides. Jauna Formāta Izklaide. Esi Gatavs Izaicinājumam?”
Pirmā
mana kļūda bija tā, ka ierados tur par agru. Trāpīju īstajā spriedzes stundā no 8.00 – 9.00. Tajā
laikā tur ir visvairāk cilvēku, jo daļai ir jāpaspēj uz dienas stacionāru,
plānotajām operācijām, un tad paliek tie nelaimīgie, kuri nezināja kāda elle
tur iet vaļā no rītiem. Tāpat jau ir diezgan bailīgi doties uz savu pirmo
ķīmijterapijas kursu, bet nezināju kāda cīņa man būs jāizcīna, lai vispār tiktu
līdz hematoloģijas nodaļai. Kad kopā ar
vīru iegāju uzņemšanā, ieraudzīju vienu rindu ar pacientiem, kas stāv pie durvīm
un daudzus citus pacientus un viņu tuviniekus, kuri sēž vai stāv turpat
uzgaidāmajā telpā. Cilvēki ir daudz, satraukti, apmulsuši un nobijušies. Nebija
skaidrs, kāpēc daži stāv rindā, bet citi nē. Visapkārt satraukti, bailīgi
skatieni un somas. Rindas numuru izdošanas aparāts nedarbojas, tāpēc skaļi jautāju,
kurš pēdējais rindā. Uz kādu trešo šī jautājuma atkārtošanas reizi kāds arī
diezgan nedroši atsaucās. Iestājos rindā, bet sistēma man joprojām likās
neskaidra. Izlasu izdrukātos uzrakstus pie loga, ka uz lapiņas ir jāuzraksta
savs kontakttālrunis un tuvinieka, tā arī daru. Gribēju ieiet nākošajā telpā un
pajautāt, vai daru pareizi stāvot tieši šajā rindā, bet tiku tikai līdz durvju
rokturim, kad gandrīz dabūju pa galvu no kādas jaunas sievietes. Neesot man ko
līst pa priekšu citiem, lai es ieņemot savu vietu rindas beigās. Tā kā man vēl
gribas dzīvot, tad dodas atpakaļ uz rindas beigām. Par laimi kāds kungs man
beidzot izskaidro sistēmu. Esot divas rindas. Viena uz pirmo uzņemšanas telpu, kur tev ir jāuzrāda
pase un nosūtījums uz slimnīcu, pēc tam jāiet atpakaļ uz uzgaidāmo telpu un
jāgaida, kad sauks tavu uzvārdu un tiksi otrajā telpā.Tur arī vajadzēšot to
lapiņu ar telefona nr. Pacienti uz pirmo telpu stāv rindā, pacienti uz otro
telpu sēž (ja vien ir vieta, jo krēslu nav daudz). Tam visam pa vidu no otrās
telpas ik pa laikam parādās satrauktas darbinieces un sauc uzvārdus vai dodas
kaut kur pa kreisi un tad nāk atpakaļ. Vēlāk uzzināju, ka viņas nes pacientu
papīrus tālāk uz svēršanas un mērīšanas telpām. Laimīgi tikusi cauri pirmajai
telpai, tieku pat apsēsties un varu novērot. kā tie, kuri ierodas pēc manis un
nezina sistēmu, ir tikpat apjukuši kā es. Cilvēkiem ir daudz jautājumi, bet nav
pat nevienas informācijas lapas, kur kārtība būtu izskaidrota. Kāda tantiņa pat
sāk šņukstēt. Visā šajā uzņemšanas haosā ir svarīgs tuvinieku atbalsts, jo kopā
vieglāk atrisināt šo mīklu - kā tikt līdz manai nodaļai. Gluži kā izlaušanās
istabu spēlēs – “Kļūstiet par asa sižeta filmas varoni reālajā dzīvē! Atrodiet
slēptuves, izvēlieties pareizās papildiespējas, izmantojiet nestandarta
priekšmetus un atrisiniet mīklas, lai atvērtu aizslēgtas durvis, atrastu
slepenas ejas, izkļūtu no telpas un sajustu uzvaras garšu!”
Pienāk
moments, kad viena no otrās telpas darbiniecēm izdzenā pirmās
telpas rindu, kura stāv pie durvīm, jo viņi traucē viņai pārvietoties uz
svēršanas telpām. Tas beidzas ar to, ka kāds tikko ienākušais visiem citiem pa
priekšu mierīgi ieiet pirmajā telpā. Pēc tam tantes uzvelkas vēl vairāk un
gandrīz izkaujas par to, kurš nākošais ies iekšā. Savukārt citi, kuri gaida uz
otro telpu satraucas, ka tie, kuri pirmajā rindā bija aiz viņiem tiek izsaukti
pirms viņiem uz otro telpu. Kā izrādās darbinieces sagrupē pacientus pēc viņu
nodaļām, pirmie tiek izsaukti tie, uz kuru nodaļām ir vairāk ieradušies, lai
pacientu kurjeram nebūtu jāved pa vienam. Šo es uzzināju tikai savā sestajā
reizē, ejot cauri uzņemšanas jautrībai. Beidzot arī mans uzvārds tiek izsaukts
un tieku otrajā telpā, kur jāuzrāda pase, jāparaksts līgums ar slimnīcu un
jāiedod kontakttālruņu lapiņa. Pēc tam jādodas uz koridoru pa kreisi, kur atkal
jāgaida, kamēr izsauc tavu uzvārdu. Tur ir divas telpas, uz kuru durvīm rakstīts
“Vannas istaba.” Kāds kungs jautā savai meitai: “Vai mani arī mazgās?” Kāda jau
pieredzējusi paciente skaidro, ka nē. Šajās telpās tikai nomēra un nosver. Pēc
tam ir jāsagaida kurjers, kurš aizvedīs tevi līdz nodaļai. Un tā pēc saviem
interesantajiem divu stundu piedzīvojumiem es, dzīva un vesela (vismaz bez
jaunām traumām), nokļūstu 6.stāvā, Hematoloģijas nodaļā. Laimīgi uzreiz tieku
palātā, un man nav vēl 3 stundas jāgaida koridorā uz palātu. Tā nereti notiek ar
tiem, kuri agri ierodas, jo iepriekšējie pacienti vēl nav devušies prom un nav
brīvu gultu. Es biju patīkami pārsteigta, ieraugot savu palātu, jo tā bija
izremontēta un nedvesa to nospiedošo padomju laiku atmosfēru, kāda valdīja
uzņemšanā. Man patiesi paveicas tikt pirmajā palātā, jo tā ir vienīgā visā
nodaļā ar personīgo dušu, turklāt divvietīga palāta. Nodaļā ir gan divvietīgas,
gan četrvietīgas palātas. Tā ir laimes spēle, kurā palātā nokļūsi un kādu
kaimiņieni dabūsi. Vēlāk biju iegaumējusi divvietīgo palātu numurus un vienmēr
pirms iešanas slimnīcā teicu draudzenēm, lai tur īkšķus, lai es tiktu vienā no
tām, un nosaucu laimīgos ciparus kā Keno loterijā. Mana pirmā kaimiņiene bija
ļoti jauka un pozitīva tante, kura man daudz pastāstīja par slimnīcas dienas
kārtību un palīdzēja tikt pie ēdiena, kad jau biju pie sistēmām. Paldies viņai!
Tāpat arī māsiņas pārsteidza ar to, ka ir tik patīkamas un foršas. Tiešām
prieks, ka tādi cilvēki strādā ar vēža pacientiem.
Pēc pirmās reizes piedzīvojumiem
uzņemšanā uz citām reizēm jau biju gudrāka un visam procesam cauri saglabāju
pozitīvu attieksmi. Labākais ierašanās laiks sākas no 9.30., tad lielais rīta
vilnis noskrējis un ir daudz mazāk cilvēku. Līdz ar to mazāk kareivīgu tantīšu
un stresa. Vienu reizi man paveicās pat bez rindas iziet cauri uzņemšanai, tas
ir kā vinnēt loterijā. Darbiniece pat noteica, ka būtu labi, ja arī citi, kuri
var, neskrietu uz 8.00. Nav arī īsti jēgas steigties uz 8.00, ja pēc tam var
sanākt gaidīt nodaļā uz palātu, jo tur vēl kādam laiž sistēmu. Un šie pacienti
var palātu atbrīvot tikai ap 11.00 vai 12.00.
Lai vai kā, turpmāk katru reizi atrodoties uzņemšanas uzgaidāmajā telpā
mēģināju palīdzēt cilvēkiem, kuri tur nokļuvuši pirmo reizi un ir apjukuši. Man
jau liekas, ka daudzas uzņemšanas haosa problēmas tiktu atrisinātas, ja rindas
nummuru aparāts tiktu salabots. Cilvēki jau tā ir satraukušies un nelaimīgi,
dodoties uz slimnīcu, viņi nebūtu jāpakļauj vēl lielākam stresam viena
nesalabota aparāta dēļ.
Pirmo reizi uzņemšanas ellei gāju cauri janvārī. Maijā, kad stājās spēkā personas datu aizsardzības regula, uzņemšanas kārtībā izmainījās tikai tas, ka skaļi vairs uzvārdus nesauca, bet pēc pirmās rindas izsniedza kārtas numuru. Jūlijā rindas aparāts joprojām nestrādāja. Cilvēki apjūk un nesaprot, kā īsti te viss darbojas. Labi, ka ir pieredzējušie pacienti, kuri palīdz citiem.
Pirmo reizi uzņemšanas ellei gāju cauri janvārī. Maijā, kad stājās spēkā personas datu aizsardzības regula, uzņemšanas kārtībā izmainījās tikai tas, ka skaļi vairs uzvārdus nesauca, bet pēc pirmās rindas izsniedza kārtas numuru. Jūlijā rindas aparāts joprojām nestrādāja. Cilvēki apjūk un nesaprot, kā īsti te viss darbojas. Labi, ka ir pieredzējušie pacienti, kuri palīdz citiem.
- Labas ziņas! No 2018.gada novembra LOC uzņemšanas nodaļā ir uzstādīts un darbojas rindas nr. aparāts. Liels paldies administrācijai!
Liels paldies, par šo stāstu!!!
AtbildētDzēstTagad zinu, kas mani sagaida un ar ko rēķināties... :)
Paldies!
Lai viss feini!